Samarbeidsgruppene: Møtet avholdes v. 1.5

SEKInnkalling avsamarbeidsgruppaInnmelding avsakForberedelse tilmøteMøtet avholdesOppfølgingetter møtetLeveranseinn tilprosessenSluttaktivitetSaksbehandlerfagenhetCONMedlemmer avsamarbeidsgruppaPALedersamarbeidsgruppaSEKCONPASEKPA

Leders ansvar

  • Se retningslinjene for samarbeidsgruppen kap. 1.5.1  "Utbyggingsstaben har lederne av samabeidsgruppene.
  • Leder sørger for god møtekultur, gruppeprosess, nødvendig administrativ koordinering og at framdrift i gruppa fungerer
  • Leder sørger for at referat sendes ut raskest mulig. I referatet skal konklusjoner, anbefalinger og eventuell uenighet komme tydelig frem (kap. 1.4.2). 
  • Tidsfrist for å kommentere referatet settes til to dager etter at referat er kommet ut 
  • Endelig referatet sendes ut innen to dager etter merknader er mottatt. 
  • Referatene sendes ut til by -og stedsutvikling ledermøte, medlemmer og sektorkontakter. Kap. 1.4.2.
  • Den ansvarlige per aksjonspunkt sikrer at aksjonspunkter svares ut så raskt som mulig og bringer inn en status til neste møte
  • Aksjonspunkter lukkes ikke før de er løst. Dokumenteres i referatene.
  • Ved utsjekk av tidligere innspill som berører flere, større reviderte løsninger i sakene, ny informasjon som kan endre tidligere konklusjon eller anbefaling skal samarbeidsgruppa informeres om dette. Leder har et særskilt ansvar å se til at det gjøres
  • Endringer i planen som berører andre kommunalsjefssområder skal alltid sjekkes ut/drøftes med de Dette gjelder i alle faser i prosessen. 


Deltakeres ansvar

  • Stille forberedt i hht forrige prosess og sjekkpunkter
  • Bidra til å løse sine aksjonspunkter i aktuelle referater.
  • Hver enhet skal kun stille med en deltaker i møtet
  • Deltakelse skal være saksavhengig. 
  • Deltakerne må kun møte når deres saksfelt er berørt. Referatene kan brukes til å holde seg orientering. 
  • Se ellers innkallingen som gir detaljer om sakene 
  • Innkallingen og referatene: Samarbeidsgruppene
  • Hva som forøvrig forventes, fremgår av retningslinjene for samarbeidsgruppen 

 

Generelle føringer for alle møtedeltakere

  • Kommuneplan/ kommunedelplaner/ overordnede strategiplaner skal drøftes i samarbeidsgruppene og må følges.
  • Teknisk plan / utomhusplan bør i større grad tas opp i gruppa der de oppstår strid med reguleringsplan eller tidligere forutsetninger. For eksempel der det drøftes privat drift av veier som er regulert offentlige. 
  • Presentasjoner: Det skal ikke diskuteres eller gis tilbakemeldinger når saken gjelder presentasjoner og spørsmål/avklaring.
  • Formelle oppstartsmøter: Møtedeltakelse på det formelle oppstartsmøtet avklares på internt drøftingsmøte. Blir ikke alltid drøftet. Endringer som berører andre kommunalsjefområder: Endringer i planen som berører andre kommunalsjefssområder skal alltid sjekkes ut/drøftes med de Dette gjelder i alle faser i prosessen.