Sikre god oppfølging av den enkelte beboer.
Ansatte i bofellesskap og ambulerende tjenester - Habilitering voksne.
Ansatte som er tildelt funksjon som primærkontakt/kontaktperson, eventuelt deltagere i primærteam.
Primærkontakt/-team/kontaktperson er delegert følgende oppgaver:
I samarbeid med hjelpeverge, skrive økonomiavtale (jfr. Disponering av brukers økonomiske midler i Habilitering voksne), samt oppfølging av denne.
Sørge for at beboer jevnlig kommer seg til lege, tannlege, fotpleie etc. I dette ligger å bestille time, sørge for nødvendig følgepersonell samt sørge for at nødvendig informasjon blir videreformidlet og lagt inn i Profil.
Individuell oppfølging av beboer gjennom veiledning i samtaler, utarbeiding av kommunikasjonsverktøy etc.
Ha jevnlig kontakt med pårørende og sørge for at disse får nødvendig og hensiktsmessig informasjon om forhold som angår ”deres” beboer.
Ha jevnlig kontakt med personal på dagsenter, ev. lærer i Voksenopplæringen og andre kontaktpersoner i forhold til aktiviteter utenfor boligen.
Kalle inn til samarbeids-/ansvarsgruppemøter med andre involverte, samt lede disse møtene og sørge for at det blir skrevet referat.
Oppdatering og vedlikehold av eventuelle infopermer.
Ansvar for at leiligheten holdes i stand, og at ting som må gjøres blir gjort.
Tilrettelegge for aktivitet i samarbeid med brukere og øvrig personal.
Oppfølging og evaluering av tiltak og tjenester
Være med å utforme tiltak og mål i forhold til ”sin” beboer. Ansvar for at vedtatte tiltak blir fulgt opp og at disse blir jevnlig evaluert.
Koordinator for eventuell Individuell plan dersom dette er hensiktsmessig.
Ansvar for nødvendig journalføring og oppdateringer i Profil. (jfr. Profil - Oppgavefordeling Forvaltning og utfører )
Opplæring og veiledning av øvrige ansatte (inkludert støttekontakt) i forhold til beboer.
Ved behov, delegere noen av ovennevnte oppgaver til annet personell.