Kompetanseplan - Registrere kompetanse v. 1.0

Komp.planoppdat.Evaluerekompetanse-planImplementerekompetanse-planUtarbeidekompetanse-planGjennomførekompetanse-analyseKartleggekompetanseDefinerekompetanse-behovAvklare nivå,rammer,prosessRulleringkomp.planKomp.analyseRegistrerekompetanseDefin.komp.behovBekreftekompetanseLAKommunalsjefKSjLeder(nærmesteleder)LDirektørDirELEnhetslederAAnsattTVTillitsvalgt

Forutsetninger

Før man begynner på dette prosessteget må følgende være gjort / være på plass:

  • Kommunen har anskaffet digitalt verktøy for registrering og styring av kompetanse (prosess pågår)
  • En ansatt er ny i enheten/avdelingen.
  • Nærmeste leder har gitt den asatte tilgang til verktøy for registrering av kompetanse.

Beskrivelse

  • Den nyansatte registerer kompetanse i tråd med veiledning til verktøy for kompetanseregistering.
  • Dersom den ansatte har jobbet et annet sted i kommunen tidligere og derfor tidligere har registrert kompetanse, skal den ansatte kontrollere at informasjon i systemet er korrekt og ved behov korrigere eller legge til ny informasjon.

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Den ansatte har registrert kompetanse og kontrollert at oppgitt informasjon er korrekt.

Vedlegg

Veiledning til verktøy for registrering av kompetanse (kommer når verktøy er anskaffet)