Enhet for rehabilitering, Administrasjon, daglige rutiner v. 2.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at henvisninger blir håndtert daglig og formidlet videre til rette vedkommende. Sikre at brukere kommer igjennom på telefon for reparasjon av hjelpemidler

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte i Enhet for rehabilitering, Administrasjon.

Ansvar for gjennomføring

Enhet for rehabilitering, Administrasjon

Beskrivelse

Aktivitet Beskrivelse Ansvar
Mellom 08-0830
  • Gå gjennom alle henvisninger i postjournal som er merket "Enhet for rehabilitering"
  • Henvisninger prioriteres og endres til:
    • Henv ergo pri 1, 2, 3 eller 4 og aktuell sone
    • Henv fysio pri 1, 2, 3 eller 4 og aktuell sone
    • Henv hørsel pri 1, 2 eller 3
    • Henv syn pri 1, 2 eller 3
    • Henv tekniker og aktuell problemstilling
  • Bruk gjeldendePrioriteringsnøkkel - Ergo og fysioterapi prioritering for syn Syn - Henvisningsrutine eller prioritering for hørsel Hørsel - henvisningsrutine
  • Søk etter nye elektroniske meldinger,
    • E-meldinger til enhet for rehabilitering som gjelder ergo, fysio, syn og hørsels-tjenesten behandles etter gjeldene rutiner
    • E-meldinger til alle andre tjenester merkes som ferdigbehandlet.
  • Søk etter henvisninger som er lagt inn feil på ajourhold, postjournal med søketekst: "Enhet for rehabilitering" og evt andre tekster som kan være aktuelle.
Ansatte som håndterer telefon den aktuelle dagen
   
 
  • Henvisninger til tekniker skrives ut og legges i hylla
  • Legg henvisning inn i riktig teknikerkalender.
 
Mellom 08-0830
  • Opprett tjeneste i profil på brukere som er henvist og prioritert for disse tjenestene:
    • ERGO for ergoterapi
    • FYS for fysioterapi
    • SYN for syn
    • HØR for hørsel
    • Sett inn dagens dato ved å trykke F12. Sett inn avslutt dato 1 år fram i tid på alle tjenester.
Ansatte som håndterer henvisninger
Mellom 09-12
  • Besvar alle telefoner som kommer inn på mobilt sentralbord.
  • Opprett henvisninger til de andre tjenestene
  • Behandle og svar mailer på disse mailadressene
    • post.rehabilitering@kristiansand.kommune.no
    • post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no
    • post.rehabiliteringsteam@kristiansand.kommune.no
  • Betjene brukere og pårørende som kommer innom vårt kommunale korttidslager
  • Håndtere post som kommer inn til tjenesten
Ansatte som har ansvar for telefon og korttidslager
Mellom 1245-1530
  • Besvar alle telefoner som kommer inn på mobilt sentralbord
  • Opprett henvisninger til de andre tjenestene
  • Behandle og svare mailer på disse mailadressene
    • post.rehabilitering@kristiansand.kommune.no
    • post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no
    • post.rehabiliteringsteam@kristiansand.kommune.no
  • Betjene brukere og pårørende som kommer innom vårt kommunale lager
  • Gå igjennom postjournal og prioritere/opprette tjenester på aktuelle henvisninger
  • Klargjør hjelpemidler for henting mellom 13-15
Ansatte som har ansvar for telefon og korttidslager

Definisjoner

Enhet for rehabilitering, Administrasjon håndterer daglig henvisninger til ergoterapi, fysioterapi, syn, hørsel og teknikere. Her foregår også utlån av korttidshjelpemidler.

 

Vedlegg

Profil - Oppskrift - Henvisning til fysio/ergo/syn/hørsel/tekniker

Profil - Oppskrift - Elektroniske meldinger - Behandle