Viser hvordan opprette et dokument "referat" i Postjournal som skal sendes elektronisk eller pr post. Aktuell for alle som dokumenterer i Profil. (Unntak: ansatte med funksjonsgruppen Andre med eller uten medisinkurs i sin autorisasjon)
Nytt i versjon 1.1: Forbedret tekst.
Søk opp brukeren (skriv inn løpenummer eller navn/fornavn og trykk F2-tasten på tastaturet eller ikonet Utfør søk) Dobbeltklikk på navnet eller klikk på gul mappe/ikon Hent frem mappe til merket bruker |
|
Klikk på fanen Postjournal Trykk Insert eller ikonet Sett inn ny rad |
|
Fyll ut feltene: Saksbehandler: Dine initialer i Profil (du finner dem under Hjelp>Om) Distrikt/sone: Fylles automatisk ut Institusjon: Dersom aktuelt Type: Ut-Utgående dokument Emne: Ref. * (ansvarsgruppemøte/samarbeidsmøte/annet) - * (dato) SeProfil - Liste for fritekst-felt i Postjournal og Saker Klikk på knappen Tekst |
|
Velg Yes for å lagre
Velg aktuell mal: F.eks Ref ansvarsgruppemøte |
|
Skriv inn i dokumentet Dersom du ikke får til å skrive i dokumentet: Gå på visning > Rediger dokument
Klikk på kryss oppe i høyre hjørne Svar Ja for å lagre |
|
Ut-utgående dokument: Dersom referatet skal sendes digitalt se Profil - Oppskrift - Utsendelse av post (SvarUt) Legg til aktuelle mottakere (NB! leger skal ikke sendes til via SvarUt - send dokumentet/referatet som vedlegg via elektronisk melding seProfil - Oppskrift - Elektronisk melding - sende til FASTLEGE) Hak av på Ferdigstilt Klikk på OK NB! Sjekk at det står Er arkivert med blått i feltet Arkivstatus Ved feilmeldinger - ta kontakt på hs.fagsystem.hjelp@kristiansand.kommune.no Dokumentet/referatet er nå sendt elektronisk via Svar Ut Dersom dokumentet ikke skal sendes elektronisk: Ta bort avhakning på SvarUt og send dokumentet pr ordinær post. |