Inntak til kompetanseavdelinger - Søknadsprosess - Forberedelsev. 1.3
Inngangsfaktor
Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:
PP-tjenesten i Kristiansand er sakkyndig instans, og skal ha vært involvert i drøftingene om elevens opplæringstilbud skal legges til en kompetanseavdeling.
PP-tjenesten har ferdiggstillt sakkyndig vurdering eller eventuelt tilføyd opplysninger som omtaler søknad om inntak på kompetanseavdeling.
Foreldre / søkere bør ha vært på informasjonsmøte om tilbud ved kompetanseavdelinger.
Leder i barnehage / skole setter seg inn i innholdet i søknadsskjemaet.
Beskrivelse
Leder kontakter rådgiver i Oppvekst for å få tilgang til søknadsskjemaet.
Leder kaller inn foreldre til møte for å utforme søknaden. I innkallingen gis de punktene foreldre skal redegjøre for og som skal inn i søknadsskjemaet.
Foreldre og leder må ivareta "elevens stemme" i forbeindelse med søknaden.
Leder på enheten klargjør enhetens bidrag i søknadsdokumentet på forhånd.
Resultat
Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:
Det foreligger et konkret møtetidspunkt.
Det er avklart om eleven skal være med i møtet der søknaden utformes.
Eleven har fått mulighet til å gi sitt synspunkt i saken. Forledre og leder har en oppfatning av hva elevens synspunkt i saken er.
Både leder og foreldre vet hva søknadsskjemaet skal inneholde.
Relevant dokumentasjon som er nevnt spesifikt i søknaden skal være forberedt.