Anskaffelsesprosessen - Endring i avtalen v. 1.1

Oppfølging avinnkjøpsavtaleGjennomførekonkurranseForberedekonkurranseBehov foranskaffelseAvklare behovInnkjøps-avtaleavsluttet/utløptGjennom-førekonkur.OppfølgingEndringer iavtalenForlengelse avavtalenAvsluttet/utløptEndringIngen endringIngen forlengelseForlengelseKAAvslutning avavtalenIRInnkjøpsrådgiverIRLeder medbudsjettansvar(godkjenner)LBrukerutvalgetBUKAKontraktsansvarligISjInnkjøpssjefRRegnskap

Forutsetninger

Før man begynner på dette prosessteget må følgende være på plass:

  • Innkjøpsavtale er inngått og tatt i bruk

 

Endring i avtalen

Dersom det er behov for endringer i avtaleperioden som kan ansees som vesentlige, herunder økonomisk endring av betydning som ikke er kontraktsregulert (10% grense), leverandørbytte eller endring i varen/tjenestens karakter, skal kontraktsansvarlig kontakte Innkjøp. Vesentlig endring av kontrakt er ikke tillatt i henhold til anskaffelsesregelverket. Alle endringer i kontrakt skal dokumenteres skriftlig og signeres av oppdragsgiver og leverandør, endringer legges på avtalen i Mercell.

For mer info om endring av kontrakter - se denne lenken.

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende: 

 

Definisjoner

Kontraktsansvarlig: Den som er ansvarlig for å følge oppbetingelsene som er satt i konkurransegrunnlag og innkjøpsavtale. I Mercell heter denne rollen avtaleeier.

 

Vedlegg

DFØs veileder om endring av kontrakter.