Utførelse - Forberede overtakelse - Etablere/oppdatere service- og driftsavtaler v. 1.0

Tilbake til førsteside - Større byggeprosjekt

Utrednings-ogoppstartsfaseAnskaffearkitekt ogrådgiverProsjekteringAnskaffeentreprenørUtførelseAvslutning

ForvalterRollerENPLEntreprenørProsjektlederFORFDV koordinatorFDVProsjektetnærmersegavslutningGjennomgåplan for test ogopplæringPLFORMotta oggodkjenneFDVU og LCCOverføre LCCsom bygget inni rett systemOppdateredokumenter iFDVU-programEtablere/oppdatereplaner og rutiner fordrift, vedlikehold-og renholdFOR2 månedertilovertagelseSøkegodkjenningerPLEtablere/oppdatere service-og driftsavtalerEtablere/oppdaterebrukeravtalePLENFOREtablere/oppdatereforsikringPLFORFORFORPLCONCONController/ØkonomiansvarligFDVFORFDVPLLCCLCCLCC koordinatorENANSANSAnsvarlig søker

Etablere/ oppdatere service- og driftsavtaler

Gjelder for

Prosessen gjelder for prosjektleder og forvalter.

Hensikt

Hensikten med prosessen er å få etablert og oppdatert service, - og driftsavtalene på bygget.

Ansvar og involvering

Det er prosjektleders ansvar å innhente tilbud på avtalene. Avtalene signeres i samarbeid med forvalter.

Det er forvalters ansvar å følge opp avtalene videre etter at de er signert.  

Beskrivelse

Prosjektleder innhenter tilbud på drifts- og serviceavtaler.  Dersom det er nye avtaler etableres disse, og dersom det er pågående avtaler må disse oppdateres.

Forvalter går gjennom tilbudene sammen med prosjektleder og de signeres i samarbeid.

Etter at avtalene er inngått og signert er det forvalters oppgave å følge dem opp videre.

Styrende dokumenter Dokumentmaler Nyttige lenker