Gjelder for
Prosessen gjelder for prosjektleder.
Hensikt
Hensikten med prosessen er å få tilstrekkelig FDVU og riktig LCC dokumentasjon på plass for å få en effektiv drift og sikre midler til drift og vedlikehold.
Ansvar og involvering
Det er prosjektleders ansvar å gå gjennom FDVU og LCC dokumentasjonen, mens ansvaret for å levere dette ligger hos entreprenør.
Når dette er gjennomgått og godkjent av prosjektleder, skal forvalter og LCC ansvarlig kalles inn til en felles gjennomgang og godkjenning av dokumentene.
Beskrivelse
Henviser til KS 00.
Prosjektleder hos Eiendom skal kalle inn aktuelle ressurser til gjennomgang av FDVU-dokumentasjonen minimum to måneder før overtagelse av bygget og utendørsanlegg for å klarere opp eventuelle mangler i FDV. Prosjektleder for Eiendom skal sørge for at all nødvendig FDV er kommet inn, kvalitetssikret og lagret i kommunens mappestruktur på angitt lagringsplass samt lagret i FDV-program minimum to måneder før overtagelse av bygget og utendørsanlegget.
Prosjektet skal ha en uavhengig ressurs (uavhengig rådgiver) som skal gjennomgå og godkjenne/ikke godkjenne hvert dokument i FDV-dokumentasjonen fra entreprenør. Ressursen skal påse at all nødvendig FDV blir levert, og at kvaliteten på dokumentasjonen som er levert er tilfredsstillende. Gjeldende Norsk Standard for dette segmentet følges.
Styrende dokumenter | Dokumentmaler | Nyttige lenker |
KS 00 |