Utførelse - Forberede overtakelse - Etablere/oppdatere brukeravtaler v. 1.0

Tilbake til førsteside - Større byggeprosjekt

Utrednings-ogoppstartsfaseAnskaffearkitekt ogrådgiverProsjekteringAnskaffeentreprenørUtførelseAvslutning

ForvalterRollerENPLEntreprenørProsjektlederFORFDV koordinatorFDVProsjektetnærmersegavslutningGjennomgåplan for test ogopplæringPLFORMotta oggodkjenneFDVU og LCCOverføre LCCsom bygget inni rett systemOppdateredokumenter iFDVU-programEtablere/oppdatereplaner og rutiner fordrift, vedlikehold-og renholdFOR2 månedertilovertagelseSøkegodkjenningerPLEtablere/oppdatere service-og driftsavtalerEtablere/oppdaterebrukeravtalePLENFOREtablere/oppdatereforsikringPLFORFORFORPLCONCONController/ØkonomiansvarligFDVFORFDVPLLCCLCCLCC koordinatorENANSANSAnsvarlig søker

Etablere/oppdatere brukeravtaler

Gjelder for

Prosessen gjelder for forvalter og Områdets representanter/ledere ved det aktuelle bygget. 

Hensikt

Hensikten med prosessen er å regulere ansvarsforholdet i forhold til  bygget.

Ansvar og involvering

Det er forvalter sitt ansvar å få opprettet en avtale.

Beskrivelse

Det opprettes en avtale mellom forvalter på bygget og Områdes representant/leder ved det aktuelle bygget (rektor, barnehagestyrer osv.). Avtalen regulerer ansvarsforholdet mellom partene i forhold til bruken av bygget.

 

Styrende dokumenter Dokumentmaler Nyttige lenker
  Avtale maler (under oppdatering)