2. KONTAKT med søker eller pårørende
Søknad kommer muntlig eller skriftlig.
Når søknaden kommer muntlig, skriv ned og informer om alt i 2. Kontakt med søker/pårørende:
Søknaden eller notatet leveres merkantil for registrering i Profil, som fører på saksbehandler og oppretter sak.
Sjekk og skriv ned:
Boligen: Nøyaktig boligadresse, type bolig, inngang, etasje, hø./ve. dør (må være
nøyaktig)
Informer om at:
- sona (hvilken) har vakttelefon
- bruker kan snakke med vakt gjennom alarmboksen
- det må monteres nøkkelboks på utsiden
- bruker må skaffe nøkkel til ytterdør som skal ligge i nøkkelboksen
- tekniker på Kløvertun (tlf 38 14 44 60) ordner det tekniske/praktiske
- monteres fortløpende
- det kan ta noen uker før montering
- bruker ringes til for å avtale tid for montering
- montering av alarmen er gratis
- bruker får et skriftlig vedtak der praktiske opplysninger og pris står
- bruker faktureres for fast beløp pr mnd (se teksten i vedtaket: pris reguleres av bystyret
hvert år) Prisen er den samme uansett type telefon/bredbånd.
- avtalegiro kan opprettes
Finn bruker i Profil ved å søke på id eller fødselsnummer. Trykk F2 (F4 nullstiller søket)
Lukk opp Saker. Dobbeltklikke på aktuell linje i sakslisten.
Her legger du inn:
Saksbehandler sjekker at dine initialer står der Behandlingsdato dagens dato xx.xx.xxxx Beslutningsorgan Delegert Sakstype Tildeling Status Under behandling Tjenestetype TRYG (velg Trygghetsalarm-kommunal) Emne Søknad – TRYG
|
Dersom det under samtalen kommer fram at bruker ikke ønsker alarmen:
Vedtakstekst Bruker ønsker ikke alarm nå.
Dersom bruker skal ha alarm trykk Saksutredning, og OK for å lagre
Trykk 2 ganger på Type og velg malen SU-TRYG.
Vent til alt er på plass og timeglasset er ferdig.
Fortløpende kontakt under behandling av søknaden |
Brukes dersom ekstra lang saksbehandling. F.eks. ikke kontakt på telefon. |
Søkers alder |
Over 75 år |
Fra søknaden |
Kan fjernes |
Fra samtale |
Datoen samtalen foregikk |
Hvem snakket med |
Bruker eller navn på kontaktperson |
Avtaler inngått |
Skaffe nøkkel |
Funksjon |
Hva sona trenger å vite |
Søkers uttrykte ønsker |
Kan fjernes |
Hva søker har av andre tjenester |
Kan fjernes |
Informasjon gitt ang installasjon og bruk av alarmen |
Viktig at alle punktene blir snakket om med søker/kontaktperson |
Søker over 75 år |
Ja |
Hva søker trenger å varsle ved bruk av alarmen |
Kan fjernes, evt skrive opplysninger sona kan trenger |
Er det barn i husstanden |
Skal besvares, stort sett med Nei |
Behov for individuell plan |
Skal besvares, stort sett med Nei |
Konklusjon |
Fjerne: Fyller ikke |
Følgende vedtak er fattet |
Fjerne * og * Avslag |
Se rutiner for IPLOS-registrering
Minimumsregistrering av IPLOS ved ny bruker i Profil
Profil - Prosedyre - IPLOS registrering
IPLOS skal fylles inn etter samtale med bruker/pårørende/kontaktperson.
Dersom variablene er fylt inn. Sjekk at Ivareta egen helse = skår 3
Ikke gjør andre endringer.
Trykk Insert for å få opp variablene før registrering.
|
|
|||
Merknad – skriv: Vurdert av Innbyggertorget i fbm søknad om TRYG
|
|
|||
Bildet endres til dette.
Ivareta egen helse = skår 3 Alle andre variabler = skår 9 (Ikke relevant)
|
Gå tilbake til saken. Skriv:
Vedtakstekst Innvilget trygghetsalarm til person over 75 år på bakgrunn av bystyrevedtak.
Status Innvilget
Det er fagkonsulenter Velferdsteknologi og Hjelpemiddelforvaltning ved Kløvertun som både legger inn og avslutter tjenesten.
Ønsker du å lage vedtaksdokument Yes
Korriger Emne Vedtak innvilget – TRYG
Trykk Tekst Lagre endringer Yes
|
|||
Trykk 2 ganger på Type Klikk på VI-TRYG
|
|
||
Vent til alt er på plass og timeglasset er ferdig.
Skriv vedtaket. Sjekk alle punkt merket *.
Send vedtaksbrev til søker. Svar-ut funksjonen er nå tatt i bruk - se egen rutine for dette.
Profil - Oppskrift - Utsendelse av post (SvarUt)
Send mail til post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no med kopi til post.hs.forvaltning@kristiansand.kommune.no med følgende info:
Dersom du er helt sikker på at du nå er ferdig med saken:
1. ferdigstill alle brev i Postjournalen som gjelder denne saken 2. lukk opp Saken og ferdigstill denne
Alle ferdigstilte dokument er automatisk arkivert i elektronisk arkiv for Profil.
|