Forvaltning og koordinering - alle hverdager kl 0800-1530
Valhalla har ansvar for melding om utskrivningsklar fra sykehuset - kvelder, helger og helligdager til kl 1800
Sentral meldingsboks:
Søk opp bruker i Profil, og sjekk om han har tjenester i kommunen.
|
Unntak fra innleggelsesrapport
«Bruker har følgende tjenester i Kristiansand Kommune;
Disse er ikke underlagt krav om innsendelse av innleggelses rapport.
Bruker er ikke registrert i Profil (ny bruker) |
Registrer bruker i Profil, evt. be merkantil gjøre dette. Før på Id-nummer i meldingsboksen. Send mail til post.plo og skriv i merknadsfeltet hvem det sendes mail til. Ferdigbehandle meldingen. |
Bruker er registrert i Profil, men har ikke tjenester fra sone/oppfølging/bemannet bolig/institusjon. |
Sjekk om det er en pågående sak. Skriv i merknadsfeltet «lagt til plo/saksbehandler» *plo – hvis ikke pågående sak * saksbehandler -hvis tildelt / synlig kommunikasjon i dag Ferdigbehandle meldingen. |
Bruker har tjenester fra sona/oppfølging/bemannet bolig/institusjon.
OBS: Barn som får hjelp på natt: Mail sendes til nattjenesten barn |
Skriv i merknadsfeltet hvem vi har sendt mail til. Ferdigbehandle meldingen. Dersom meldingen skal til utøver: Send mail til aktuell utfører: «Vi har mottatt helseopplysninger. Se i brukers meldingsboks». Dersom det søkes KORT/REIN når bruker bor i bemannet bolig sendes det mail til bolig og kopi til post.plo. |
Forespørsel som er adressert til sykepleietjeneste/psykisk helsehjelp |
Disse skal utøver behandle, men sjekk at bruker faktisk har tjeneste. |
Forespørsel adressert til saksbehandler |
Vurder om meldingen skal til avdeling 1 eller annen saksbehandler. Dersom i tvil, spør plo-ansvarlig. Om noen jobber med saken skriv initialer til saksbehandler i merknadsfelt og ferdigstill melding. Bare ved kommunikasjon samme dag. Etter kl. 15 send mail til post.plo. Dersom ingen jobber med saken, send mail til plo ansvarlig og noter det i merknadsfeltet og ferdigstill. Noen ganger får vi forespørsler som er adressert til saksbehandler, men der innholdet tydelig er ment for utøver. Da må vi behandle meldingen her og sende mail til utøver om at meldingen er mottatt og at de må se i brukers meldingsboks. |
Dersom det tidligere er kommet melding om at det søkes om tjenester fra sykehuset, og dette fremdeles er under behandling, legges meldingen til saksbehandler dersom det har vært kommunikasjon samme dag. Ellers sendes til plo-ansvarlig.
Dersom bruker skal hjem, inkl. bemannet bolig og institusjon.
OBS: Barn som får hjelp på natt: Mail sendes til nattjenesten barn |
Meldingen skal til utøver. Skriv i merknadsfeltet hvem meldingen er sendt til. Ferdigbehandle meldingen. Send mail til utøver om at bruker er utskrivningsklar dato xx.xx Dersom bruker har hjemmehjelp fra privat leverandør, sendes det også mail til dem. |
Dersom bruker skal til korttidsopphold eller rehabilitering |
Meldingen skal til aktuell institusjon. Ellers som ovenfor. |
Behandles på samme måte som «melding om utskrivningsklar pasient», men dersom utøver allerede har fått «melding om utskrivelsesklar», behøver du ikke sende melding på nytt. Da noteres i merknadsfeltet at utøver er orientert og meldingen ferdigbehandles.
OBS! Dersom brukeren døde på SSK, står dette i meldingen. Send da mail om dødsfallet til aktuell utøver, evt. gi beskjed til avdeling 1 dersom de har sak under behandling.
Før i Profil lokal.
Behandles på samme måte som melding om utskrivningsklar.
Elektroniske meldinger - prosedyre ved stopp i meldinger
Elektroniske meldinger - prosedyre for utførere, håndtering av meldinger
Elektroniske meldinger - prosedyre for Valhalla, håndtering av "Melding om utskrivningsklar pasient"
LEVERANDØR |
MAILADRESSE |
|
Mio Omsorg |
post.agder@mio.no |
|
Din Omsorgspartner |
Post@dinomsorgspartner.no |
|