Kristiansand kommunes viktigste målgrupper er kommunens innbyggere og ansatte. De fleste tjenester og opplevelser fra kommunen er rettet mot innbyggerne. Med opplevelser mener vi hvordan målgruppen opplever at en tjeneste blir levert.
Strategien for arbeidsverktøyet beskriver hvordan aktiviteter i kommunens sosiale medier skal bidra til å nå målene i kommunikasjonsstrategien.
Kristiansand kommune har i dag en hovedside på Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn i tillegg til en tv-kanal på YouTube.
I tillegg finnes andre kommunale sider hvor redaktøransvaret er delegert. Eksempler er Kristiansand kommune miljø og klima, Samsen kulturhus, folkebiblioteket, natteravnene, kulturskolen, parkvesenet, skoler og fritidsklubber.
I dette arbeidsverktøyet vil du finne beskrivelse av:
Dette arbeidsverktøyet inneholder oversikt over alle våre sosiale medier kanaler. Sosiale medier plattformer er stadig utvikling og verktøyet har forbehold om endringer.
Klikk på boksene nedenfor for å finne informasjon om hvordan du skal jobbe med de ulike kanalene: