Inntak til kompetanseavdelinger - Søknadsprosess - Forberedelse v. 1.2

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålForberedelseLederLedLedSøknadenForeldreForForElevEleEle

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:

 

  • PP-tjenesten i Kristiansand er sakkyndig instans og skal ha vært involvert i drøftingene om elevens opplæringstilbud legges til en kompetanseavdeling.
  • Foreldre / søkere har vært på informasjonsmøte om tilbud ved kompetanseavdelinger.
  • Leder i barnehage / skole setter seg inn i innholdet i søknadsskjemaet.

 

Beskrivelse

Leder kontakter rådgiver i oppvekst for å få søknadsskjemaet.

Leder kaller inn til møte for å utforme søknaden. I innkallingen gis de punktene foreldre skal redegjøres for og som skal inn i søknadsskjemaet.

Foreldre og leder opplyser og diskuterer saken med eleven og er klar over deres synspunkt i saken.

Leder på enheten klargjør enhetens bidrag i søknadsdokumentet på forhånd.

PP-tjenesten utarbeider sakkyndig vurdring som omtaler søknad om inntak på kompetanseavdeling.

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Det foreligger et konkret møtetidspunkt.
  • Det er avklart om eleven skal være med i møtet der søknaden skal utformes.
  • Eleven har fått mulighet til å gi sitt synspunkt i saken. Forledre og leder har en oppfatning av hva elevens synspunkt i saken er.
  • Både leder og foreldre vet hva søknadsskjemaet skal inneholde.
  • Relevant dokumentasjon som er nevnt spesifikt i søknaden skal være forberedt.
  • PP-tjenesten har ferdiggstillt sakkyndig vurdering.