Inngangsfaktor
Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:
- PP-tjenesten i Kristiansand er sakkyndig instans og skal ha vært involvert i drøftingene om elevens opplæringstilbud legges til en kompetanseavdeling.
- Foreldre / søkere har vært på informasjonsmøte om tilbud ved kompetanseavdelinger.
- Leder i barnehage / skole setter seg inn i innholdet i søknadsskjemaet.
Beskrivelse
Leder kontakter rådgiver i oppvekst for å få søknadsskjemaet.
Leder kaller inn til møte for å utforme søknaden. I innkallingen gis de punktene foreldre skal redegjøres for og som skal inn i søknadsskjemaet.
Foreldre og leder opplyser og diskuterer saken med eleven og er klar over deres synspunkt i saken.
Leder på enheten klargjør enhetens bidrag i søknadsdokumentet på forhånd.
PP-tjenesten utarbeider sakkyndig vurdring som omtaler søknad om inntak på kompetanseavdeling.
Resultat
Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:
- Det foreligger et konkret møtetidspunkt.
- Det er avklart om eleven skal være med i møtet der søknaden skal utformes.
- Eleven har fått mulighet til å gi sitt synspunkt i saken. Forledre og leder har en oppfatning av hva elevens synspunkt i saken er.
- Både leder og foreldre vet hva søknadsskjemaet skal inneholde.
- Relevant dokumentasjon som er nevnt spesifikt i søknaden skal være forberedt.
- PP-tjenesten har ferdiggstillt sakkyndig vurdering.