Inntak til kompetanseavdelinger - Inntak - Vedtak v. 1.2

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålVedtakDirektørDirDirOvergangForeldreForRådgiverRådRåd

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:

  • Det foreligger et forslag til inntak der ønsker og prioteringer er lagt til grunn.
  • Rådgiver i oppvekst har nok informasjon rundt den enkelte elev til å skrive vedtaket som et utgående brev i elevens mappe i kommunens sak-/arkivsystem.

 

Beskrivelse

  • Oppvekstdirektøren fatter vedtak om inntak eller avslag etter avsluttet saksbehandling.  Rådgiver i Oppvekst sender vedtaket til sin leder for godkjenning og deretter via SvarUt til foreldre/foresatte.
  • Kopi av vedtakene sendes aktuell kompetanseavdeling, barnehagen og/eller skolen eleven i utgangspunktet er tildelt.

Saken følger forvaltningslovens regler i forhold til klage.

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Foreldre / foresatte til elever som er søkt inn på komptanseavdeling har enten fått vedtak om inntak eller vedtak om avslag.
  • Aktuell kompetanseavdeling blir meddelt vedtaket.
  • Barnehagen eller skolen eleven i utgangspunktet er tildelt blir meddelt vedtaket.