Inntak til kompetanseavdelinger - Søknadsprosess - Søknad v. 1.0

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålForberedelseLederLedLedSøknadenForeldreForForElevEleEle

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:

 

  • Det foreligger et konkret møtetidspunkt.
  • Det er avklart om eleven skal være med i møtet der søknaden skal utformes.
  • Eleven har fått mulighet til å gi sitt synspunkt i saken. Forledre og leder har en oppfatning av hva elevens synspunkt i saken er.
  • Både leder og foreldre vet hva søknadsskjemaet skal inneholde.
  • Relevant dokumentasjon som er nevnt spesifikt i søknaden skal være forberedt.
  • PP-tjenesten har ferdiggstillt sakkyndig vurdering.

 

Beskrivelse

Leder utarbeider søknaden sammen med eleven og foreldre, som er hovedaktører og formell søker.

Hvis eleven er med i møtet må gode og hensiktsmessige forberedelser ha blitt gjort.

Foreldre og leder er omforent med barnets synspunkter. Dersom barnet ikke ønsker å uttale seg eller ikke er i stand til det, skal dette oppgis i kolonnen "barnets synspunkter".

Sakkyndig vurdering og annen nødvendig dokumentasjon blir lastet opp som vedlegg.

Søker (foreldre) kan sette ønske om, prioritere, hvilken skole de søker.

Frist 1. desember

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

 

  • Søknad med vedlegg er sendt.

 

Vedlegg

Kongeriket Norges grunnlov §104

Lov om barn og foreldre §31

Lov om barn og foreldre §32

Lov om barn og foreldre §33