Inntak til kompetanseavdelinger - Søknadsprosess - Søknad v. 1.2

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålForberedelseLederLedLedSøknadenForeldreForForElevEleEle

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende være gjort / være på plass:

 

  • Det foreligger et konkret møtetidspunkt.
  • Det er avklart om eleven skal være med i møtet der søknaden utformes.
  • Eleven har fått mulighet til å gi sitt synspunkt i saken. Forledre og leder har en oppfatning av hva elevens synspunkt i saken er.
  • Både leder og foreldre vet hva søknaden skal inneholde.
  • Relevant dokumentasjon som er nevnt spesifikt i søknaden skal være forberedt.

 

Beskrivelse

Leder bistår foreldre / foresatte i utformingen av søknaden. Ev. sammen med eleven.

Hvis eleven er med i møtet må gode og hensiktsmessige forberedelser ha blitt gjort.

Foreldre og leder er omforent med barnets synspunkter. Dersom barnet ikke ønsker å uttale seg eller ikke er i stand til det, skal dette oppgis i rubrikken "Barnets synspunkter" som ligger under "Andre opplysninger".

Sakkyndig vurdering og annen nødvendig dokumentasjon blir lastet opp som vedlegg.

Søker (foreldre / foresatt) kan sette ønske om og prioritere hvilken skole (kompetanseavdeling) de søker.

Frist 1. desember

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Søknad med vedlegg er klar til sending.

 

Vedlegg

Kongeriket Norges grunnlov §104

Lov om barn og foreldre §31

Lov om barn og foreldre §32

Lov om barn og foreldre §33