Inntak til kompetanseavdelinger - Inntak - Overgang v. 1.2

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålVedtakLederLedLedOvergangForeldreForElevEleEleFor

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:

  • Foreldrene / foresatte til eleven som er søkt inn på komptanseavdeling har enten fått vedtak om inntak eller vedtak om avslag.
  • Aktuell kompetanseavdeling er meddelt vedtaket.
  • Barnehagen eller skolen eleven i utgangspunktet er tildelt er meddelt vedtaket.

 

Beskrivelse

  • Ledelsen på avgivende enhet og mottakende skole / kompetanseavdeling skal sikre ekstra god oppfølging av elever og foreldre/foresatte i overgangen.
  • Ved vedtak om avslag, gis foreldre / foresatte tilbakemelding om videre oppfølging i skolen.

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Eleven som har fått plass på komptanseavdeling har hatt en trygg og god overgang til den nye skolen.
  • Alle elever opplever et trygt skolemiljø og godt tilpasset opplæring.
  • Foreldre / foresatte er trygge på at eleven deres får et trygt og godt skolemiljø og god opplæring.