Inntak til kompetanseavdelinger - Inntak - Overgang v. 1.0

Særskilttilretteleggings-behovVurderingsprosessInntaksprosessSøknadsprosessOppstartInformasjonMålgruppeKompetansemålVedtakLederLedLedOvergangForeldreForElevEleEleFor

Inngangsfaktor

Før man begynner på dette prosessteget må følgende dette være gjort / være på plass:

 

  • Eleven som er søkt inn på komptanseavdeling har enten fått vedtak om inntak eller vedtak om avslag.
  • Skole med kompetanseavdeling er meddelt vedtaket.
  • Barnehagen eller nærskolen blir meddelt vedtaket.

 

Beskrivelse

  • Ledelsen på avgivende enhet og mottakende skole skal sikre ekstra god oppfølging av elever og foreldre/foresatte i overgangen.
  • Når elever får avslag, gis det tilbakemelding for videre oppfølging i nærskolen.

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

 

  • Eleven som er søkt inn på komptanseavdeling har hatt en trygg og god overgang til den nye skolen.
  • Eleven opplever en trygg skolehverdag.

 

Vedlegg