Rekruttering - Avslutte ansettelsen v. 1.1

En stilling blirledig - hva nå?Utlysning ogmarkedsføringIntervju oginnstillingLedig stillingLedLederAUTAnsettelsesutvalgDrøfting medtillitsvalgteDokumenterprosessenSende tilbudFøroppstartIntervju& innst.Før oppstartAnsettelseLedLed 

Forutsetning

Før man begynner på dette prosessteget må følgende være gjort / være på plass:

  • Stillingen er besatt.

 

Beskrivelse

Når kandidaten har takket ja til stillingen gjøres følgende før rekrutteringsprosessen er avsluttet.

1. Innhent fra kandidaten

  • Politiattest dersom stillingen krever det. Be kandidaten sende politiattest som ikke er eldre enn tre måneder før tiltredelse via sikker digital post (eDialog). Lenke finnes på kommunens hjemmeside under «Kontakt oss»: https://www.kristiansand.kommune.no/navigasjon/innbyggerdialog-og-frivillighet/edialog/
  • MRSA-egenerklæring om stillingen krever det: Be kandidaten levere før tiltredelse på samme måte som punktet over.
  • Innhent kontonummer og fødelsnummer fra den ansatte (dersom du ikke innhentet det ved utsendelse av tilbudet).

2. Send personalmelding til lønn

3. Informer øvrige kandidater og avslutt saken i Webcruiter

  • Avslutt saken i Webcruiter gjennom å registrere den som har akseptert tilbudet som ansatt,
  • Send e-post via Webcruiter til de andre søkerne om at stillingen er besatt

4. Sjekk at alle arkivverdige dokumenter er arkivert i ansettelsessaken i P360.

Ansettelsessaken skal inneholde følgende dokumenter som du har lagt inn eller opprettet i P360:

  • Referat fra drøftingsmøte (gjennomført før opprettelse av stillingen i WebCruiter)
  • Begrunnelse for innstilling
  • Høringsbrev til tillitsvalgte
  • Eventuell anke fra tilitsvalgte
  • Tilbud om stilling
  • Signert aksept av tilbud / avslag på tilbud

Øvrige dokumenter som annonse, søknad og CV fra kandidatene, offentlig og utvidet søkerliste, svar på søknad om å bli unntatt fra offentlighet eller krav om fortrinnsrett, innkallinger til intervjuer og avslagsbrev som gjort via Webcruiter skal ha blitt overført til P360 automatisk.

5. Opprett personalmappe og oppdater den med ansettelsesdokumentene

  • Bestill personalmappe til den nyansatte ved å sende e-post til post.dokumentsenteret@kristiansand.kommune.no - husk å oppgi saksnr. fra ansettelsessaken i P360, slik at denne kan legges som kryssreferanse på personalmappen. Oppgi også navn og fødselsdato (6 siffer) på den ansatte.
  • Saksansvarlig på ansettelsessaken kopierer følgende dokumenter fra ansettelsessaken til personalmappa ved å opprette notat uten oppfølging. Hent inn filene via fanen «Ny filreferanse». 
  1. Annonseteksten
  2. Søknad på stilling med cv
  3. Attester og vitnemål
  4. Signert tilbudsbrev med arbeidsavtale og vedlegg
  5. Utfylt skjema ansiennitetsberegning
  6. ​For stillinger med krav om politiattest: tilfredsstillende politiattest som ikke er eldre enn tre måneder må leveres før tiltredelse.
  7. For stillinger med krav om MRSA-egenerklæring (for Helse og mestring og oppvekst): må leveres før tilredelse. Gjelder ved tilsetting i helse- og omsorgstjenester og i stillinger hvor man arbeider med barn og unge.
  8. For stillinger med krav om autorisasjon: Dokumentasjon på gyldig autorisasjon

 

Annonsere nyansatt på Innafor?

Dersom en sak om nyansatt ønskes publisert på Innafor, skal kontaktpersonen i Kommunikasjon for området kontaktes for bistand til tekst, bilde og publisering. Se oversikt over kontaktpersoner her. NB; Husk at en nyansattsak ikke må publiseres på Innafor før kandidaten har signert tilbudsbrev og de andre søkerkandidatene har fått beskjed i Webcruiter om at stillingen er besatt.

 

 

Resultat

Etter at dette prosessteget er fullført skal resultatet være følgende:

  • Rekrutteringssaken i WebCruiter er fullført og avsluttet.
  • Ansettelsessaken i P360 inneholder dokumenter fra ansettelsen og er avsluttet.

 

Vedlegg 

Offentleglova § 25

Forvaltningsforskriften kapittel 5

Pålogging WebCruiter