Anskaffelsesprosessen - Forside v. 1.1

Oppfølging avinnkjøpsavtaleGjennomførekonkurranseForberedekonkurranseBehov foranskaffelseAvklare behovInnkjøps-avtaleavsluttet/utløptInnkjøpsrådgiverIRLeder medbudsjettansvar(godkjenner)LBrukerutvalgetBUKAKontraktsansvarligISjInnkjøpssjefRRegnskap

Prosess for etablering og oppfølging av innkjøpsavtaler

Hensikten med denne prosessen er å sikre effektive anskaffelsesprosesser og at alle innkjøpsavtaler som kommunen inngår er i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser, kommunens etiske retningslinjerkommunens innkjøps-policy og øvrige styrende dokumenter i kommunen som er relevante for anskaffelser.

Denne prosessen skal anvendes for innkjøpsavtaler som gjelder spesifikt for enkelte virksomheter (en eller flere) og innkjøpsavtaler som gjelder for hele kommunen med en anslått verdi som er lik eller over kr 100.000,- ekskl. mva. Dette gjelder også bruktkjøp.

Du kan lese mer om hvilke beløpsgrenser som gjelder i "Kjøp av varer og tjenester".

 

Vedlegg

Innkjøpspolicy

Kjøp av varer og tjenester - Forside

Etiske retningslinjer for ansatte i Kristiansand kommune

Behov for anskaffelse (Ikke tilgjengelig)

Delegering fra kommunedirektøren

Bruktkjøp og kjøp fra privatpersoner - Prosedyre

For anskaffelse av tjenester, systemer eller programvare der personopplysninger inngår, se også Stegene du må følge for å ivareta personvern og informasjonssikkerhet i nye og eksisterende arbeidsprosesser i kommunen