Hensikten med denne prosessen er å sikre effektive anskaffelsesprosesser og at alle innkjøpsavtaler som kommunen inngår er i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser, kommunens etiske retningslinjer, kommunens innkjøps-policy og øvrige styrende dokumenter i kommunen som er relevante for anskaffelser.
Denne prosessen skal anvendes for innkjøpsavtaler som gjelder spesifikt for enkelte virksomheter (en eller flere) og innkjøpsavtaler som gjelder for hele kommunen med en anslått verdi som er lik eller over kr 100.000,- ekskl. mva. Dette gjelder også bruktkjøp.
Du kan lese mer om hvilke beløpsgrenser som gjelder i "Kjøp av varer og tjenester".
Kjøp av varer og tjenester - Forside
Etiske retningslinjer for ansatte i Kristiansand kommune
Behov for anskaffelse (Ikke tilgjengelig)
Delegering fra kommunedirektøren
Bruktkjøp og kjøp fra privatpersoner - Prosedyre
For anskaffelse av tjenester, systemer eller programvare der personopplysninger inngår, se også Stegene du må følge for å ivareta personvern og informasjonssikkerhet i nye og eksisterende arbeidsprosesser i kommunen